سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل سرچشمه حکمت است . [امام علی علیه السلام]

چه کسی امیررا کشت ؟

در فیلمنامه "چه کسی امیر را کشت؟" قصد مقایسه سنت و مدرنیته را نداشتیم، ولی این تقابل را می‌شود از داستان فیلم استنباط کرد.

مهدی کیا، یکی از فیلمنامه نویسان "چه کسی امیر را کشت؟" مهدی کرم پور، درباره تجربه فیلمنامه نویسی گروهی در این فیلم به خبرنگار مهر گفت: "آشنایی  و همکاری من با کرم پور به دلیل تفکر و فکر تازه او بود. ایده اصلی فیلم خیلی جذاب به نظر می رسید. یعنی هفت نفر در مورد کسی که به قتل رسیده توضیح می دهند و ما تصویری دیگر غیر از روایت شخصیت ها در طول فیلم نمی بینیم. تجربه این ایده هیجان انگیز بود و ما بلافاصله مشغول نوشتن فیلمنامه شدیم."

وی در ادامه افزود: "در ابتدای کار تفکیکی در کار نگارش متن صورت نگرفت. یکی از دلایل هماهنگ بودن کار ما هنگام نوشتن فیلمنامه داشتن تفکرات و سلائق نزدیک به هم بود و تلاش کردیم هر کدام از شخصیت ها دارای یک ویژگی خاص باشد. اما در مجموع در نوشتن دیالوگ ها از فیلم های مطرح خارجی الهام گرفتیم."

کیا در پایان گفت: "در فیلمنامه "چه کسی امیر را کشت؟" قصد مقایسه سنت و مدرنیته را نداشتیم. ولی این مسئله تقابل را می شود از داستان فیلم استنباط کرد. چون در فیلم هم آدم روشنفکر داریم و هم آدم سنت گرا و از این تقابل طبیعتا به نقد منطقی سنت و مدرنیته می رسیم."




من امیررا کشتم ::: دوشنبه 85/8/22::: ساعت 3:26 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :40252
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<