سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اى اسیران آز باز ایستید که گراینده دنیا را آن هنگام بیم فرا آید که بلاهاى روزگار دندان به هم ساید . مردم کار ترتیب خود را خود برانید و نفس خود را از عادتها که بدان حریص است باز گردانید [نهج البلاغه]

چه کسی امیررا کشت ؟


wais:www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=15751

 نگاه سوم- «چه کسی امیر را کشت» به کارگردانی مهدی کرم‌پور اکران شد و در روزهای ابتدایی اکران خود به فروش نسبتا خوبی نیز دست یافت.

در این فیلم بازیگران اسم‌دار بسیاری همچون نیکی کریمی، محمدرضا شریفی‌نیا، آتیلا پسیانی و امین حیایی حضور دارند که توانست در دو روز چهارشنبه و پنج‌شنبه 16میلیون تومان بفروشد. مهدی کرم‌پور معتقد است: در «چه کسی امیر را کشت» درباره سیاست‌زدگی‏‏، خرافات، لمپنیزم‏، شبه روشنفکری و آنچه در سالهای اخیر برای جامعه ما آفت بوده است، صحبت شده است.
مهدی کرم‌پور صبح روز جمعه در سی و چهارمین جلسه کانون فیلم معناگرا که به نمایش فیلم «چه کسی امیر را کشت» اختصاص داشت سخن می‌گفت با بیان این مطلب در سینما فرهنگ اظهار داشت: فیلم درباره قضاوت است. قضاوت‌های جمعی درباره یک نفر‏. قضاوت‌هایی که الزاما درست نیست، در این میان نیز مهمترین مساله سطحی‌نگری است که صورت می‌گیرد.
حسین معززی‌نیا منتقد سینما نیز معتقد است: در دو سه سال اخیر که در سینمای ایران بیش از گذشته آثار تکراری می‌سازند و عملا سالی سه چهار فیلم ساخته می‌شود. ساخته شدن فیلمی همانند «چه کسی امیر را کشت» در هر صورت اگر این فیلم را موفق یا ناموفق بدانیم، تجربه متفاوتی محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: این فیلم متکی به بازیگرانی است که زنجیره اطلاعاتی را به ما منتقل می‌کنند تا ما را به قضاوت برسانند و با توجه به اینکه در سینمای ایران چنین تجاربی کمتر اتفاق افتاده است، نباید توقع زیادی از این فیلم داشته باشیم.
شریفی نیا نیز در ادامه این برنامه گفت: من به این فیلم علاقه‌مندم و معتقدم جزو کارهای معناگرایی است که انجام دادم و به لحاظ عمق و مفهوم «معناگرا»، همانند آینه‌ای در مقابل تماشاگر قرار گرفته است. این بازیگر در ادامه تصریح کرد: «چه کسی امیر را کشت» فیلم عامه‌پسند و مردمی نیست، اما علاقه‌مند هستیم مردم به دیدن این فیلم‌ها عادت کنند.




من امیررا کشتم ::: یکشنبه 85/8/7::: ساعت 9:26 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 10


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :40258
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<